Home > Glossary > Musicology of Electroacoustic Music [MEM] > Aesthetics > Digital Aesthetics > Creative Abuse

Creative Abuse

Latest update : 1 May 2007.

Articles in this section

  • Italian definition

    1 maggio 2007, di Pierre Couprie

    Abuso Creativo (Creative Abuse)
    Per abuso creativo si intende l’utilizzo, da parte dei musicisti, di strumenti, oggetti e/o protocolli digitali con modalità fortemente differenti da quelle per cui tali sistemi sono pensati. Si veda ad esempio l’utilizzo dei giradischi in maniera diversa, oppure l’uso creativo degli incidenti che avvengono dal vivo, come il (...)

  • German definition

    17 February 2007, by Pierre Couprie

    Creative Abuse

  • French definition

    29 November 2006, by Pierre Couprie

    Détournement créatif (Creative Abuse)
    Ce terme quelque peu étrange fait référence aux musiciens utilisant leurs instruments, leurs objets et/ou leurs appareils numériques d’une manière qui diffère considérablement de leur utilisation habituelle. Par exemple, les musiciens qui utilisent des tourne-disques le font d’une manière pour laquelle ces appareils n’ont jamais été conçus ou, autre exemple, les artistes qui ont su trouver des utilisations créatives du larsen, le (...)

  • Spanish definition

    3 August 2006, by Rob Weale

    Abuso Creativo (Creative Abuse)
    Este término, un tanto extraño, hace referencia a los músicos que emplean instrumentos, objetos y/o protocolos digitales, de una forma distinta a la que generalmente se les da. Por ejemplo, los turntablists usan el tocadiscos de un modo para el que no había sido pensado. Otro ejemplo son los músicos que han encontrado usos creativos para la realimentación (feedback), preocupación existencial de muchos artistas que tocan en (...)

  • English definition

    6 January 2005, by Rob Weale

    This somewhat odd term refers to musicians using instruments, objects and/or digital protocols for use in manners that differ greatly from those known generally. For example, turntablists use their instrument in a manner in which the turntable was never intended to be used. Those musicians who have found creative uses for feedback, the bane of many live musicians’ existence, form another (...)