Home > Glossary > Musicology of Electroacoustic Music [MEM] > Discourse within Electroacoustic Music > Aural Discourse and Mimetic Discourse

Aural Discourse and Mimetic Discourse

Latest update : 1 May 2007.

Articles in this section

  • Italian definition

    1 maggio 2007, di Pierre Couprie

    Discorso uditivo mimetico (Aural Mimetic Discourse)
    Il Discorso uditivo indica delle strutture o elementi di discorso musicale famigliari e convenzionali come le relazioni e le combinazioni di altezza e ritmo. Il Discorso mimetico indica invece il potenziale di significazione delle qualità referenziali o estrinseche di un suono. Queste ultime sono particolarmente pertinenti nel caso della musica elettroacustica che utilizza materiali basati su suoni registrati. Questi due concetti sono (...)

  • German definition

    17 February 2007, by Pierre Couprie

    Auditiver/Mimetischer Diskurs

  • French definition

    29 November 2006, by Pierre Couprie

    Aural/Mimetic Discourse
    Aural Discourse désigne des structures ou des éléments de discours musicaux familiers et conventionnels tels que des relations et des combinaisons de hauteurs et de rythmes. Mimetic Discourse désigne le potentiel de signification des qualités référentielles ou extrinsèques d’un son. Ce dernier est particulièrement pertinent dans le cas de la musique électroacoustique qui utilise des matériaux à base de sons enregistrés. Ces deux concepts ont été introduits par (...)

  • Spanish definition

    3 August 2006, by Rob Weale

    Discurso Auditivo/Mimético
    El Discurso Auditivo se refiere a los atributos estructuradores y discursivos musicales familiares y convencionales tales como las relaciones y patrones de alturas y ritmos. El Discurso Mimético se refiere al potencial significante de los atributos referenciales o extrínsecos del sonido, y es particularmente pertinente en Música Electroacústica, donde se utilizan sonidos grabados como material. Este par de términos (Discurso Auditivo/Discurso Mimético) fue (...)

  • English definition

    6 January 2005, by Rob Weale

    Aural Discourse refers to conventional and familiar structuring and discursive musical attributes such as relationships and patterns of pitches and rhythms. Mimetic Discourse refers to the signifying potential of referential or extrinsic attributes of sound, being particularly pertinent to Electroacoustic Music which uses recorded sound as material. The pairing was proposed by Simon Emmerson, in ’The Relation of Language to Materials’ in Emmerson, S., ed. (1986). The Language of (...)