Home > Glossary > Musicology of Electroacoustic Music [MEM] > Discourse within Electroacoustic Music > Narrative

Narrative

Latest update : 4 May 2007.

Articles in this section

  • Italian definition

    4 maggio 2007, di Pierre Couprie

    Narrativa
    Nella prima metà degli anni Ottanta, parallelamente all’apparizione degli strumenti numerici, molte pratiche - nelle arti visive, nella danza, nella musica elettroacustica – le cui opere fino a quel momento erano state considerate astratte, hanno cominiciato ad dimostrare interesse per le forme narrative. Considerando che qualsiasi opera può essere accompagnata da una documentazione del proprio processo produttivo, è stato sufficiente incorporare alle opere una parte, (...)

  • German definition

    17 February 2007, by Pierre Couprie

    Narrativ

  • French definition

    3 December 2006, by Pierre Couprie

    Récit
    Dans la première moitié des années 80, parallèlement à l’apparition des outils numériques, de nombreuses pratiques signifiantes - art visuel, danse, musique électroacoustique - dont les œuvres avaient été caractérisés comme abstraites ont acquis un intérêt plus explicite pour les diverses formes de récit. En considérant qu’une œuvre peut être un document explicite sur sa fabrication, il suffit de franchir une petite étape pour y incorporer des éléments (...)

  • Spanish definition

    10 August 2006, by Rob Weale

    Narrativa
    Simultáneamente con la amplia disponibilidad de herramientas digitales a comienzos y mediados de la década del 80, muchas prácticas significantes -artes visuales, danza, música electroacústica- que habían sido caracterizadas durante algún tiempo como obras "abtsractas" autorreflexivas, comenzaron a mostrar un interés más explícito por diversas formas de narrativa. Desde el reconocimiento de que una obra puede documentar explícitamente su propia realización, hay un paso (...)

  • English definition

    6 January 2005, by Rob Weale

    Simultaneously with the widespread availability of digital tools in the early-mid 1980s, many signifying practices - visual arts, dance, electroacoustic music - which had for some time been characterised by self-reflexive ’abstract’ work began to show a more explicit interest in various forms of narrative. From an acknowledgement that a work can explicitly document its own making it is a relatively small step to incorporating anecdotal, or programmatic-illustrative elements, (...)