Home > Glossary > Musicology of Electroacoustic Music [MEM] > Discourse within Electroacoustic Music > Sampling

Sampling

Latest update : 4 May 2007.

Articles in this section

  • Italian definition

    4 maggio 2007, di Pierre Couprie

    Campionamento
    Molta musica elettroacustica ha privilegiato la creazione dei nuovi suoni a partire dalla sintesi o l’utilizzo di registrazioni ‘autentiche’ (per esempio la registrazione degli oggetti sonori o dei paesaggi sonori). Evoluzioni estetiche più recenti hanno favorito l’utilizzo di suoni e musiche preesistenti sottintendendo le nozioni di ‘prestito’, di ‘furto, di ‘riciclaggio, di ‘ricontestualizzazione’. Questo utilizzo (...)

  • German definition

    17 February 2007, by Pierre Couprie

    Sampling

  • French definition

    7 December 2006, by Pierre Couprie

    Échantillonnage
    La plupart des musiques électroacoustiques ont toujours privilégié la création de nouveaux sons à l’aide de la synthèse ou à travers l’utilisation d’enregistrements originaux et “authentiques” (comme, par exemple, les enregistrements d’objets sonores ou de paysages sonores). Des évolutions esthétiques plus récentes ont favorisé l’utilisation de sons et de musiques déjà existantes en sous-entendant les notions de (...)

  • Spanish definition

    11 August 2006, by Rob Weale

    Muestreo (Sampling)
    Históricamente, gran parte de la Música Electroacústica ha privilegiado la creación de sonidos nuevos y originales mediante la síntesis o el uso de grabaciones "auténticas" y originales (por ejemplo, técnicas microfónicas cercanas para capturar objetos sonoros o grabaciones de paisajes sonoros). Algunos movimientos estéticos más recientes han privilegiado el uso de sonidos y música ya existente, aplicando nociones de "préstamo", "robo", "reciclado" y (...)

  • English definition

    6 January 2005, by Rob Weale

    Historically, much electroacoustic music has privileged the creation of new and original sounds through synthesis or the use of original and ’authentic’ recordings (e.g. close-mic techniques to fix sound objects or Soundscape recordings). More recent aesthetic developments have seen the privileging of the use of existing sounds and musics, with attendant notions of ’borrowing’, ’stealing’, ’recycling’ and ’recontextualising’. This (...)