Home > Glossary > Musicology of Electroacoustic Music [MEM] > Listening Experience > Intention and Reception

Intention and Reception

Latest update : 1 May 2007.

Articles in this section

  • Italian definition

    1 maggio 2007, di Pierre Couprie

    Intenzione / Ricezione
    Studio delle relazioni tra le intenzioni dei compositori e le esperienze dell’uditore. Tale ricerca s’interessa delle informazioni relative alle opere, per esempio il titolo, le note di programma e d’intenzione, le strategie di ascolto proposte dal compositore cos√¨ come le risposte dell’uditore. L’obiettivo √® di giungere ad una migliore comprensione di un’opera o corpus di opere. Interattivit√
    Interazione musicale tra (...)

  • German definition

    17 February 2007, by Pierre Couprie

    Intention/Rezeption

  • French definition

    2 December 2006, by Pierre Couprie

    Intention/Réception
    Ce terme d√©signe l’√©tude des relations entre les intentions des compositeurs et les exp√©riences des auditeurs. Cette recherche s’int√©resse aux informations relatives aux œuvres, par exemple le titre, la notice de programme ou les strat√©gies d’√©coutes propos√©s par le compositeur ainsi que les r√©ponses des auditeurs. L’objectif est d’aboutir √ une meilleure compr√©hension d’une œuvre ou d’un corpus (...)

  • Spanish definition

    10 August 2006, by Rob Weale

    Intención/Recepción
    Este t√©rmino se ocupa del estudio de la triangulaci√≥n de la intenci√≥n de los compositores con la experiencia de quienes escuchan. Entre las preguntas de investigaci√≥n se encuentra cu√°nta informaci√≥n uno desea acerca de una pieza (por ejemplo, t√≠tulo, notas del compositor, expectativas del compositor en relaci√≥n con las estrategias de escucha y las respuestas del oyente) para apreciar o comprender mejor una composici√≥n o colecci√≥n de (...)

  • English definition

    9 January 2005, by Rob Weale

    This term concerns the study of the triangulation of composers’ intention with the experience of listeners. Research questions include how much information about a work, e.g., title, composer’s programme, composer’s expectations concerning listening strategies and listener response, does one desire to achieve a greater appreciation or understanding of a work or a corpus of (...)

SPIP | | Site Map | Follow site activity RSS 2.0