Home > Glossary > Musicology of Electroacoustic Music [MEM] > Socio-Cultural Aspects of Electroacoustic Music > Culture-jamming

Culture-jamming

Latest update : 1 May 2007.

Articles in this section

  • Italian definition

    1 maggio 2007, di Pierre Couprie

    Interferenza Culturale (Culture-jamming)
    Termine che descrive una “appropriazione” o una “invenzione culturale” di sfondo politico. Nel campo dell’elettroacustica e delle arti sonore, tale pratica può prendere la forma dell’abuso creativo del suono (cretive abuse) attraverso l’uso dei vari sistemi di diffusione. L’interferenza culturale mira quindi a riappropriari simbolicamente e realmente del potere attraverso il sovvertimento creativo dei (...)

  • German definition

    17 February 2007, by Pierre Couprie

    Culture-jamming

  • French definition

    29 November 2006, by Pierre Couprie

    Détournement culturel (Culture-jamming)
    Terme décrivant une “appropriation” ou une “intervention culturelle” à motivation politique. Dans le domaine de l’électroacoustique et des arts du son, cette pratique peut prendre la forme d’un détournement créatif (creative abuse) du son à travers un des nombreux moyens de diffusion existants. Ainsi, le détournement culturel vise à se réapproprier symboliquement et réellement le pouvoir à travers des actes de (...)

  • Spanish definition

    3 August 2006, by Rob Weale

    Intervención Cultural (Culture-jamming)
    Un término usado para describir "intervenciones culturales" o "apropiaciones" explícitamente motivadas por fines políticos. En lo que respecta a música electroacústica y arte sonoro, puede tomar la forma de un "abuso creativo", empleando al audio a través de uno de los diversos medios de difusión masiva. La Intervención Cultural tiene como objetivo la reapropiación simbólica y real del poder a través de la subversión creativa de los medios y (...)

  • English definition

    9 January 2005, by Rob Weale

    A term used to describe explicitly politically motivated ’cultural intervention’ or ’appropriation’. In terms of electroacoustic music and sonic art, this may take the form of indulging in ’creative abuse’ with audio in one of the various means of media dissemination. Culture-jamming aims to symbolically and actually reappropiate power through its creative subverting of media and materials. Culture-jamming frequently subverts material taken from (...)