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Automated Spatialisation Systems

Latest update : 1 May 2007.

Articles in this section

  • Italian definition

    1 maggio 2007, di Pierre Couprie

    Sistemi di spazializzazione automatica
    Fino a poco tempo fa, la spazializzazione del suono in concerto veniva realizzata manualmente. Le ricerche attuali, aiutate dalle possibilità offerte dai sistemi hardware e software recenti, così come dall’interesse crescente per i formati multitraccia (che sebbene possano creare problemi nella spazializzazione manuale, spingono a trovare approcci estetici alla spazializzazione molto innovativi), hanno sviluppato vasi sistemi per automatizzare (...)

  • German definition

    17 février 2007, par Pierre Couprie

    Automatisierte Raumverteilungs-Systeme

  • French definition

    29 November 2006, by Pierre Couprie

    Système de spatialisation automatisé
    Jusqu’à récemment, la spatialisation du son lors de concerts était réalisée manuellement. Mais la recherche, aidée par les possibilités des ordinateurs et des logiciels récents et par l’intérêt grandissant pour les formats multipistes (qui créent toutefois de réels problèmes lors d’une spatialisation manuelle mais permettent aussi des approches esthétiques innovantes), a développé divers systèmes permettant l’automatisation de (...)

  • Spanish definition

    3 August 2006, by Rob Weale

    Sistemas de Espacialización Automatizados
    Históricamente, la espacialización de sonidos en situaciones de escucha en concierto ha sido realizada manualmente. La investigación, enriquecida considerablemente por las posibilidades que ofrecen los nuevos softwares y hardwares así como por el interés creciente en el uso de formatos multipista (que crean problemas prácticos en la espacialización manual y frecuentemente muestran enfoques estéticos innovadores hacia la espacialización), ha (...)

  • English definition

    21 January 2005, by Rob Weale

    Historically, the spatialisation of sound in concert listening situations has been realised manually. Research, informed to a significant degree by the possibilities offered by recent computer hardware and software, as well as an increased interest in the use of multitrack formats (which create practical problems in manual spatialisation and frequently exhibit innovative aesthetic approaches to spatialisation), has developed various means of automating some or all aspects of the way sonic (...)