Home > Glossary > Musicology of Electroacoustic Music [MEM] > Analysis

Analysis

Latest update : 4 November 2009.

Articles in this section

  • Italian definition

    1 maggio 2007, di Pierre Couprie

    Analisi
    L’analisi della musica elettroacustica e gli aspetti legati alla musica elettroacustica pongono numerose sfide, una delle quali, e di certo non l’ultima, dovuta al fatto che rappresenta uno dei cambiamenti radicali più importanti della storia della musica. Nuovi materiali, nuovi trattamenti dei materiali e delle strutture vengono creati continuamente, rivoluzionando finanche l’esperienza dell’ascoltatore. Senza dubbio, gli approcci tradizionali (...)

  • German definition

    17 February 2007, by Pierre Couprie

    Analyse

  • French definition

    28 November 2006, by Pierre Couprie

    Analyse
    L’analyse de la musique électroacoustique et les aspects liés aux œuvres électroacoustiques posent de nombreux défis, et non des moindres lorsque l’on constate que cette musique représente le saut le plus important dans l’histoire de la musique. Ainsi, de nouveaux matériaux, de nouveaux traitements de ces matériaux et de nouvelles structures sont découverts et créés chaque jour, ce qui a pour conséquence de révolutionner également l’expérience offerte à (...)

  • Spanish definition

    2 August 2006, by Pierre Couprie

    Análisis
    El análisis de la música electroacústica y aspectos propios de las obras electroacústicas presenta varios retos, no siendo el menor de ellos que ésta música representa el más grande salto en la historia de la música. Los nuevos materiales, tratamientos de materiales y estructuras se encuentran y son creados a diario. En consecuencia, la experiencia ofrecida al oyente ha sido igualmente revolucionaria/ada. Claramente, abordajes tradicionales de análisis pueden ser aplicados hasta (...)

  • English definition

    18 October 2004, by Pierre Couprie

    The analysis of electroacoustic music and aspects within electroacoustic works pose several challenges, not the least of which is that this music represents the greatest leap in music history. New material, treatment of material, and structures are found and created on a daily basis. In consequence, the experience offered to the listener has been equally revolutionised. Clearly, traditional approaches to analysis can be applied to a certain extent (descriptive, structural), but in most (...)