EARS ElectroAcoustic Resources Site

Main Menu

Home > Bibliography > Bibliography (English) > Leonardo Music Journal (1991-) > Vol. 8. 1998

Vol. 8. 1998

Latest update : 2 November 2005.

Articles in this section

  • Origins of a Form: Acoustical Exploration, Science and Incessancy

    2 November 2005, by Rob Weale

    Leonardo Music Journal: Vol. 8. Cambridge, MA: MIT Press: 5-11.

    Read more of Origins of a Form: Acoustical Exploration, Science and Incessancy
  • Composing with Shifting Sand: A Conversation between Ron Kuivila and David Behrman on Electronic Music and the Ephemerality of Technology

    2 November 2005, by Rob Weale

    Leonardo Music Journal: Vol. 8. Cambridge, MA: MIT Press: 13-16.

    Read more of Composing with Shifting Sand: A Conversation between Ron Kuivila and David Behrman on Electronic Music and the Ephemerality of Technology
  • The Aesthetics and History of the Hub: The Effects of Changing Technology on Network Computer Music

    2 November 2005, by Rob Weale

    Leonardo Music Journal: Vol. 8. Cambridge, MA: MIT Press: 39-44.

    Read more of The Aesthetics and History of the Hub: The Effects of Changing Technology on Network Computer Music
  • From the Margins of the Periphery: Music and Technology at the Outskirts of the West - A Personal View

    2 November 2005, by Rob Weale

    Leonardo Music Journal: Vol. 8. Cambridge, MA: MIT Press: 49-54.

    Read more of From the Margins of the Periphery: Music and Technology at the Outskirts of the West - A Personal View

Sections

  • Glossary
  • Bibliography
    • Bibliography (English)
      • Aesthetics and Electroacoustic Music. Bourges: Mnemosyne.1995.
      • Analyse et création musicales, Actes du Troisième Congres Européen (...)
      • Analyse musicale (l’) (1986-2002)
      • Analysis in Electroacoustic Music. Bourges:Mnemosyne.1996.
      • Analytical Methods of Electroacoustic Music
      • ARiADAtexts - Advanced Research in Aesthetics in the Digital (...)
      • Ars Sonora (1995-1999)
      • Association for Computing Machinery (ACM) Computing Surveys
      • Audio Culture: Readings in Modern Music
      • Avidi Lumi (2001-)
      • Bourges Academy: Electroacoustic Music: Reflections and prospects
      • Bourges Academy: Time in Electroacoustic Music
      • Cahier de l’ACME (1996-)
      • Cahiers de l’IRCAM (les) (1992-)
      • Cahiers de l’OMF (les) (1999-)
      • Cahiers du cinéma (les) (1960-)
      • Cahiers du CIREM (les) (1992)
      • Cahiers Recherche/Musique (1976-1977)
      • CIM (Colloque Interdisciplinaire de Musicologie)
      • Circuit (1993-)
      • Companion to Contemporary Musical Thought: Volume 1
      • Composer
      • Composers and the Computer. 1985
      • Computer Music Journal (1977-)
      • Contact
      • Contact!
      • Contemporary Music Review (1984-)
      • Contrechamps
      • Convergence (1995 - )
      • Demeter (2002-)
      • Diffusion
      • Dissonance
      • Dossiers de l’ingénierie éducative (les)
      • Du sonore au musical. Cinquante années de recherches concrète (1948-1998). (...)
      • eContact!
      • Écouter Voir
      • Education Musicale (l’)
      • Electroacoustic Music: Analytical Perspectives
      • EMAS - Journal of the Electroacoustic Music Association of Great Britain (...)
      • EMS-Network
      • EMS06
      • Entretemps
      • Espace du son (l’)
      • Espaces sonore. Actes de recherches
      • Esprit
      • Esthétique des arts médiatiques
      • Faire
      • Filigrane
      • GAM (Bulletin du Groupe d’Acoustique Musicale)
      • Gravesaner Blätter (1955-66)
      • Inharmoniques (1986-)
      • Inouï (l’)
      • Interface / Journal of New Music Research (1972-)
      • Interfaces homme-machine et création musicale. 1999
      • International Computer Music Conference – Proceedings (...)
      • JIM
      • Journal of Electroacoustic Music (formerly EMAS) (1984 - 2003)
      • Journal of Music Theory (1957-)
      • Journal of Music, Technology and Education
      • Keyboard
      • KlangArt Kongreß Proceedings
      • KlangForschung ’98: Symposium zur elektronischen Musik
      • Klangkunst: Tönende Objekte und klingende Räume
      • La musique électroacoustique: un bilan
      • Latinoamérica Música
      • Le compositeur et l’ordinateur
      • Leonardo (1968-)
      • Leonardo Music Journal (1991-)
        • Vol. 1. 1991
        • Vol. 2. 1992
        • Vol. 3. 1993
        • Vol. 4. 1994
        • Vol. 5. 1995
        • Vol. 6. 1996
        • Vol. 7. 1997
        • Vol. 8. 1998
        • Vol. 9. 1999
        • Vol. 10. 2000
        • Vol. 11. 2001
        • Vol. 12. 2002
        • Vol. 13. 2003
        • Vol. 14. 2004
        • Vol. 15. 2005
      • Les nouveaux gestes de la musique. 1999
      • Les universaux en musique. 1998
      • Lien, François Bayle parcours d’un compositeur. 1994
      • Lien: Analyse perceptive des musiques électroacoustique
      • Lyre
      • L’espace: Musique/Philosophie
      • Marsyas
      • MAXIS Symposium Proceedings
      • Méthodes nouvelles, musiques nouvelles
      • Modulations: A History of Electronic Music
      • Music and Technoculture
      • Music Education Research
      • Music Theory Online
      • Music, Arts, Technologies, Toward a Critical Approach. 2004
      • Music, Electronic Media and Culture
      • Musica
      • Musica Falsa
      • Música y nuevas tecnologías: Perspectivas para el siglo XXI/Music and New (...)
      • Musica/Realità
      • Musical Signal Processing
      • Musicus (1989-1999)
      • Musicworks (1978-)
      • Musik & Bildung
      • Musique en jeu
      • Musique en projet. 1975
      • Musique, instruments, machines
      • Musiques nouvelles : sons en mutation
      • Musiques. Une encyclopédie pour le XXIe siècle
      • Musurgia
      • Neue Zeitschrift für Musik (1834-)
      • New Interfaces for Musical Expression (NIME) - Proceedings (2001-)
      • New Sound
      • On the Wires of Our Nerves: The Art of Electroacoustic Music
      • Open Space Magazine
      • Organised Sound (1996-)
      • Ouïr, entendre, écouter, comprendre après Schaeffer
      • Pauta. Cuadernos de teoría y crítica musical
      • Perspectives of New Music (1962-)
      • Pionniers et précurseurs. OLATS
      • Popular Music
      • Portraits Polychromes
      • Positionen (1988-)
      • Presences of Iannis Xenakis
      • Programme Bulletin GRM
      • Quoi? Quand? Comment? La recherche musicale
      • Recorded Sound (1961-)
      • Representations of Musical Signals
      • Résonance
      • Revista Musical Chilena
      • Revue Musicale (la)
      • Science et Vie
      • Sons et lumières. Une histoire du son dans l’art du XXe (...)
      • Soundscape: The Journal of Acoustic Ecology (2000-)
      • Structure Musicales et Assistance Informatique. 1989
      • The Book of Music & Nature
      • The Development and Practice of Electronic Music
      • The Development and Practice of Electronic Music
      • The Wire
      • Trends in Gestural Control of Music
      • UNESCO Digi-Arts
      • Vers un art acousmatique
      • VH 101
      • Webradio (GRM)
      • World of Music (The)
    • Bibliography (French)
    • Bibliography (German)
    • Bibliography (Italian)
    • Bibliography (Portuguese)
    • Bibliography (Spanish)
  • UNESCO (Links)
  • Other
AHRC AHRC UNESCO | Log in |